Go to footer

Wilkołak Apokalipsa dla początkujących

Moderatorzy: Bloo, Kannagi


Wilkołak Apokalipsa dla początkujących

Postprzez Kannagi » 11 gru 2017, o 00:15

Podstawowe informacje o realiach, potrzebne do stworzenia karty i rozpoczęcia gry.

O systemie
Wilkołak Apokalipsa jest jednym z settingów (wariantów) starego/klasycznego Świata Mroku (tzw. oWoD). Tak jak całe uniwersum utrzymany jest w klimacie goth-punk,

Nie bój się, szczenię. Podejdź bliżej. Jeszcze bliżej... Moje oczy nie są już tak sprawne jak niegdyś, a chciałabym zobaczyć twoją twarz. Młodziutki jesteś; młodszy niż się spodziewałam, choć nie tak młody jak twoja matka, gdy przeszła swoją pierwszą przemianę. Och, widzę, że wzbudziłam twoje zainteresowanie. Tak, znałam twoją matkę. Przyprowadzono ją do mnie tak jak teraz ciebie, tuż po tej nocy, gdy stała się jedną z nas. Zanim przybyła do naszego szczepu, nie miała nikogo, ale w tamtej chwili stała się częścią naszej rodziny. Razem broniłyśmy tego świata przez złem, o którym wie niewielu... Razem tęskniłyśmy za tymi, których kochamy. Ot, taka już dola nas, garou, że rzadko dane jest nam patrzeć, jak nasze dzieci dorastają. Nie dlatego, że was nie kochamy, wręcz przeciwnie; to miłość do was sprawia, że opuszczamy was i wyruszamy na tę niekończącą się, skazaną na przegraną wojnę. Bo chociaż koniec jest bliski i nadeszła apokalipsa, niczego bardziej nie pragniemy niż waszego szczęścia, a dobre życie powinno być uhonorowane dobrą, spokojną śmiercią... A nie tym, co czeka ten świat, gdy zginie ostatni z obrońców Gai.

Kim jest wilkołak?
Wilkołaki same siebie nazywają garou i są przedstawicielami odmiennego gatunku. Żyją na pograniczu światów - wilczego i ludzkiego, a także materialnego i duchowego. Czczą Gaję (Matkę Ziemię), która w ich wierzeniach stworzyła ich, by bronili jej przed Żmijem - potężnym duchem, uosabiającym rozkład i zepsucie.


Garou rozmnażają się z wilkami i ludźmi. Ich prawo, zwane Litanią, zakazuje związków między dwoma garou, ale
Kust er mich? wol tûsentstunt,
tandaradei,
seht wie rôt mir ist der munt!


Filmy & Książki & Manga i anime & Facebook

Wszystko zostało już powiedziane, ponieważ jednak nikt nie słucha, trzeba wciąż zaczynać od nowa.

Cain || Flavius ||Syriusz || Will || Eilian || Lythia || Nalinne || Ysbail || Shizuka || Erion
Avatar użytkownika
Kannagi
Władczyni Tej Kuwety
 
Posty: 10337
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 00:21


Re: Wilkołak Apokalipsa dla początkujących

Postprzez Kannagi » 12 gru 2017, o 01:42

Tworząc postać, gracz musi zdecydować o trzech istotnych czynnikach, mających wpływ na jego postać - o jej rasie, plemieniu oraz patronacie.

    Rasa
  • Homid - garou urodzony się jako człowiek, wychowany albo w całkowitej niewiedzy o sprawach garou (poza szczepem), albo informowany tylko o niezbędnych sprawach (w szczepie). Homidzy przechodzą Pierwszą Przemianę w okresie dojrzewania (12-20 lat w zależności od osoby). Zalecane dla początkujących.
  • Metys - zwany też mułem, owoc zakazanego związku dwojga garou. Zdeformowany, bezpłodny i pogardzany, wychowywał się jednak od małego wśród garou, posiada więc dużo większą wiedzę niż jego rówieśnicy; na dodatek jego domyślną formą jest crinos, co czyni z niego potężnego wojownika. Postać trudniejsza niż homid, bo nie jest totalnie "zielona" w świecie garou, ale jej psychika (choć nieco zwichrowana przez ciężkie doświadczenia) jest idealnie równym wyważeniem pomiędzy człowiekiem a wilkiem. Metysi przechodzą Pierwszą Przemianę w wieku od 6 do 9 lat.
  • Lupus - garou urodzone jako wilki. Przechodzą Pierwszą Przemianę między 2 a 3 rokiem życia. Mają ograniczoną wiedzę o garou, ale przeżywają mocny szok w związku z wejściem w świat ludzi i do końca życia pozostają częściowo dzikie. Przyswojenie moralności garou nie stanowi dla nich aż takiego problemu, ale większość z nich odrzuca sprawy typowo "ludzkie" (choćby takie jak waluta).

    Plemię
  • Czarne Furie - wywodzące się z Grecji Furie czasem porównywane są do bogini Artemidy - jako szlachetne, waleczne i traktujące mężczyzn jako zło konieczne - równie blisko im jednak do mitycznych Eryń. Czarne Furie są radykalne w swoich poglądach. Czczą Dzikuna, mszczą się na tych, którzy niszczą naturę oraz krzywdzą kobiety, oddają swoje męskie potomstwo innym plemionom - ogólnie są wkurzoną, bojową bandą feministek-ekolożek rodem z koszmaru prawdziwego PiSlaka ;) Większość z nich zamieszkuje dzikie regiony świata oraz ojczystą Grecję.
  • Czerwone Szpony - członkowie tego plemienia to bez wyjątku lupusy, ich Krewniakami są tylko wilki. Szpony nienawidzą ludzi, uważając ich za winnych (słusznie) degradacji środowiska naturalnego, czyli - cierpienia Gai (to już trochę nadinterpretacja zdaniem innych plemion). Szpony nie tolerują ludzi, i choć raczej nie mordują Krewniaków innych plemion, nie są takie wyrozumiałe dla reszty gatunku. Żyją wszędzie tam, gdzie żyją wilki.
  • Dzieci Gai - pacyfistyczne plemię dążące do pokoju i harmonii. Są takimi samymi wojownikami jak reszta Ludu, ale zawsze wybierają pokojowe rozwiązania kiedy to tylko możliwe i akceptują świat takim, jakim jest. Żyją wszędzie i chętnie zamieszkują między innymi plemionami, gdzie zajmują się propagowaniem pokojowego trybu życia.
  • Fianna - plemię o celtyckich korzeniach, ceniące dobrą zabawę, napitek, opowieść i wartości rodzinne. Posiadają jako jedyny kontakty z fae. Fianna sprawiają wrażenie niefrasobliwych i nadmiernie gadatliwych, ale należą do najgroźniejszych i najbardziej bezlitosnych plemion. Zamieszkują Wyspy Brytyjskie, Półwysep Iberyjski oraz Francję, ale wiele ich caernów można spotkać także wszędzie tam, gdzie mieszka mniejszość irlandzka.
  • Gnatożuje - najmniej szanowane z plemion, ale kogo obchodzą takie bzdury jak szacunek reszty plemion? Gnatożuje to garou ulicy i slumsów, przebiegłe, cyniczne i pragmatyczne, potrafiące schować głupią dumę do kieszeni, gdy chodzi o przetrwanie. Żyją we wszystkich większych miastach.
  • Milczący Wędrowcy - pochodzący ze Środkowego Wschodu nomadowie, dla których podróżowanie stanowi najważniejszy element ich kultury i na swój sposób - sens istnienia. Tajemniczy, małomówni, spostrzegawczy, mają olbrzymią wiedzę o światach i potrafią trafnie przewidywać przyszłe wydarzenia. Mimo małomówności są wraz z Fianna najlepszymi bardami Ludu. Mają swoje caerny na Bliskim i Środkowym Wschodzie, ale wędrują po całym świecie.
  • Patrzący w Gwiazdy - mistycy, filozofowie, poszukujący oświecenia. Oprócz walki ze Żmijem zajmują się poszukiwaniem odpowiedzi na pytania o życie, wszechświat i całą resztę. Mieszkają wszędzie, podobnie jak Dzieci Gai.
  • Pomiot Fenrisa - mówi się, że każdy z tych garou dałby się pożreć demonowi Żmija tylko po to, żeby przed własną śmiercią wyrwać mu język. Pomiot to berserkowie, wojownicy, dla których walka to sens życia. Zawsze pierwsi do walki, opętani żądzą krwi i zabijania, są traktowani przed resztę Ludu z pewną ostrożnością i obawą - kult siły sprawia, że bywają bardziej okrutni, ale też wymagający wobec siebie samych - ale też i podziwem, bo żadne inne plemię nie ma takich zasług na polu walki ze Żmijem i jego pomiotem (a także zbrodni wobec pozostałych plemion oraz innych zmiennokształtnych, ale nie jest to coś, o czym bezpiecznie wspominać). Pochodzą ze Skandynawii, ale obecnie rozprzestrzenili się po całym globie.
  • Srebrne Kły - cieszą się największym szacunkiem, są swoistą arystokracją wśród garou. Kły są jak stary król, którego wszyscy szanują, ale wszyscy po cichu za jego plecami robią swoje, a niektórym (Władcom Cieni) marzy się zajęcie jego miejsca. Bohaterowie większości legend pochodzili z tego plemienia, Kły miały też zawsze największy autorytet, ale ostatnio jakby zaczyna się wśród nich rodzić coraz mniej dzieci, a niektórzy przedstawiciele klanu zdają się walczyć z postępującym szaleństwem...
  • Tubylcy Betonu - plemię, które pragnie odmienić świat, choć czuje się w nim lepiej niż cała reszta razem wzięta. Tubylcy to garou betonowej dżungli, żyjący wśród bogactw i nowoczesnych technologii, prowadząc dobrze prosperujące przedsiębiorstwa i odnajdując się wśród dzieci Tkaczki jak ryby w wodzie.
  • Uktena
  • Wendigo
  • Władcy Cieni
  • Białe Wyjce

    Patronat - zawody, role w społeczności, powołania; wynika z urodzenia się w konkretnej fazie księżyca
  • Ragabash - trickster, błazen
  • Teurg - szaman
  • Filodoks - sędzia i rozjemca
  • Galiard - bard
  • Ahroun - wojownik
Kust er mich? wol tûsentstunt,
tandaradei,
seht wie rôt mir ist der munt!


Filmy & Książki & Manga i anime & Facebook

Wszystko zostało już powiedziane, ponieważ jednak nikt nie słucha, trzeba wciąż zaczynać od nowa.

Cain || Flavius ||Syriusz || Will || Eilian || Lythia || Nalinne || Ysbail || Shizuka || Erion
Avatar użytkownika
Kannagi
Władczyni Tej Kuwety
 
Posty: 10337
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 00:21


Powrót do Strona główna forum

Powrót do Almanach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość