przez Kannagi » 17 lis 2012, o 17:31
Elfy szare – najbardziej odporna z odmian, blisko spokrewniona z elfami leśnymi. Zamieszkują miejsca, na które ich krewniacy zwykli kręcić nosem – niskie góry na południu (te pozbawione tych okropnych krasnoludów), równiny i półpustynie. Nie ugotują się jak śnieżne, nie pomrą na zapalenie płuc jak złote, nie zgłupieją w mieście jak leśne. Co nie zmienia faktu, że od miejskiej dżungli stronią. Ciągła walka z niekorzystnymi warunkami życia oraz konkurencją o lepsze miejscówki wykształciła w nich nieufność do własnej rasy oraz wrogość do ras innych. Elfy szare są najbardziej bojową odmianą na kontynencie, choć także najmniej liczną. Zamieszkują niewielkie enklawy - najczęściej warowne osady - w których niechętnie przyjmują gości spoza swojej krwi. A przywiązanie do własnej krwi jest u nich bardzo duże. Wyglądem przypominają elfy leśne, choć nie są aż tak drobne. Ich skóra jest nieco ciemniejsza, tak samo jak (zazwyczaj) włosy i oczy. Czasem krzyżują się z innymi odmianami, ale ich dzieci zawsze wychowywane są wśród szarych. Każdy członek społeczności potrafi nieźle władać bronią oraz jest w stanie samodzielnie przeżyć w głuszy przez czas dość długi. Bardziej niż sztuki plastyczne preferują rzemiosło artystyczne oraz muzykę. Cenią praktyczny ubiór, umiejętność milczenia oraz wszelkie przydatne w ich społeczeństwie umiejętności, w pogardzie mają zarówno nadmierne zbytki, jak i każdego, kto nie żyje w podobny do nich sposób. Magia elfów szarych jest blisko związana z naturą, ale także nieco bardziej chaotyczna. Wielu z nich wędruje z różnych powodów po kontynencie, przemieszczając się z osady do osady, nawet jeśli dzielą je wielkie odległości. Rzadko szanują inne prawa oprócz własnego, choć nie szukają kłopotów. Bywają bardami, ale sporadycznie występują przed publicznością inną niż elfia – na ten zaszczyt naprawdę trzeba zasłużyć. Częściej sprawdzają się jako tropiciele, uzdrowiciele, zwiadowcy, myśliwi.
Odgrywanie: Elfy szare są samotnikami, ksenofobami i rasistami. Bliższe kontakty nawiązują najczęściej z innymi elfami szarymi, dość często z leśnymi (choć traktują je z nieco pobłażliwą wyższością, jako "słabszych krewnych"), rzadko z innymi elfami. Przyjaźń między nimi a ludźmi zdarza się niesamowicie rzadko i powinna być dobrze opisana w historii. Półelfy z takich związków rodzą się sporadycznie, najczęściej wychowywane są wśród elfich krewnych, wśród których nie mają łatwego życia. Elf szary gada mało, nikomu (oprócz innych elfów szarych) się nie tłumaczy, chadza własnymi ścieżkami, poza własną osadą bywa paranoicznie ostrożny i nieufny. Bez wyjątków obsesyjnie nienawidzą krasnoludów. Twoja postać musi znać się na walce i sztuce przetrwania. Jeśli jest magiem, jego magia jest bardzo praktyczna – jeśli ma być w jakikolwiek sposób magiem bojowym, musisz uzasadnić, w jakich okolicznościach się jej nauczyła. Nie przywiązują zbyt dużej wagi do historii (ich własna jest dość krótka), nie skupiają się także na tworzeniu wspólnej i spójnej kultury - każda osada pielęgnuje własne pieśni i opowieści, niezbyt interesując się dalszymi krewnymi.
Umiejętności przykładowe: Tropienie, myślistwo, walka (dobór broni do ustalenia z MG), sztuka przetrwania, znajomość leiran i leian, często wspólnego, sporadycznie quarlei, świetna orientacja w terenie, pływanie, często jazda konna, czasem zielarstwo, wybrany przez gracza rodzaj rzemiosła.